Jeżeli Twoja postać jest obecnie nieaktywna, wystarczy, że
napiszesz nią posta fabularnego, po czym automatycznie zostanie przydzielony Ci
Skryba .
Użytkownik powinien:
1. Pisać posty w trzeciej osobie liczby pojedynczej z
uwzględnieniem zasad poprawnej polszczyzny, w szczególności pisowni dialogów;
2. Zamieszczać w postach minimalnie pięć zdań (w tym trzy
złożone), acz wskazane jest pisanie co najmniej dwustu słów;
- Zaleca się niezważanie na długość postów innych graczy czy
MG przy pisaniu własnych. Posty rozwlekane na siłę czy zawierające
niewspółmiernie małą do ich długości ilość konkretów mogą zostać ukarane;
3. Przestrzegać zasad narzuconych podczas sesji przez Mistrza
Gry, Skryby, Moderatora, bądź Redaktora, w szczególności tych dotyczących czasu
odpisywania i kolejki odpisywania, o ile zostały ustalone przed czy w trakcie
trwania sesji:
- Jeżeli zasady dot. kolejki odpisywania nie zostały
ustalone, przy publikowaniu postów fabularnych obowiązuje zasada "kto
pierwszy, ten lepszy". Ustalenie limitu czasu na odpisanie obowiązuje
wszystkich (jeżeli jest to 48 godzin, posty wszystkich graczy w sesji powinny
ukazać się w tym czasie);
4. Stosować się do uwag Mistrza Gry, Skryby, Moderatora,
bądź Redaktora, nawet tych przekazanych poza forum (GG, Skype itd.);
5. Prowadzić swoją postać zgodnie z informacjami zawartymi w
Prawie SoC;
Obywatel ,a mieszkaniec
Korzyści wynikające z posiadania obywatelstwa:
- możliwość prowadzenia działalności gospodarczej;
- możliwość zostania członkiem bractw kupieckich i cechów
rzemieślniczych;
- możliwość kupna ziemi użytkowej w obrębie terenów
podległych Wolenvain.
Wymogi zdobycia obywatelstwa:
Wszystkie poniższe muszą zostać spełnione:
- posiadanie stałego miejsca zamieszkania w obrębie miasta;
- niekaralność w obrębie miasta;
- złożenie uroczystego zobowiązania do przestrzegania
obowiązujących praw i stosowania się do rozporządzeń władz miejskich.
Przynajmniej jeden z poniższych musi być spełniony:
- bycie dzieckiem prawnego związku dwójki obywateli;
- przedstawienie władzom miejskim zamożnego miejscowego
protegowanego;
- uiszczenie stosownej opłaty w wysokości 50 suwerenów;
- przysłużenie się miastu w dowolny sposób.
Gra fabularna/ swobodna
Gra swobodna służy przede wszystkim do szlifowania
umiejętności pisarskich, zawierania nowych znajomości wśród innych postaci,
formowania drużyn, tworzenia Stowarzyszeń, inicjowania sesji fabularnych,
rozwijania umiejętności postaci itd.
Każdy z graczy posiadających zaakceptowane postacie ma prawo
zakładania własnych tematów-miejsc, jednak muszą one pasować do sesji, w którym
mają się znaleźć.
Sesje fabularne
Podczas gry swobodnej niejednokrotnie może zdarzyć się tak,
że niespodziewane zdarzenia losowe pociągną za sobą wielkie konsekwencje,
zmuszające naszą postać do wysiłku, zarówno umysłowego jak i fizycznego, zwykle
współpracy z innymi. Mistrzowie Gry mają wyłączne prawo organizowania takich
wydarzeń, które opisują, pisząc przed swoim postem skrót "MG". Gracz
może na nie zareagować, opisując, co jego postać robi, rozpoczynając tzw.
"sesję", gdzie Mistrz Gry staje się prowadzącym, a gracze
uczestnikami sesji. Podobnie jak w przypadku gry swobodnej, gracz opisuje, co robi
jego postać, jednak to Mistrz Gry decyduje, czy jej się to udało, jeśli tak, to
w jaki sposób i jakie były tego efekty. MG prowadzący sesję może ustalić w
sesji kolejkę odpisywania, czyli listę, w jakiej kolejności gracze powinni
odpisywać, lecz nie musi tego robić.
Uczestniczenie w sesjach umożliwia zwykle zdobycie różnego
typu nagród, rozwój postaci, pogłębia niektóre wątki i napędza akcję, często
wytyczając indywidualne ścieżki rozwoju dla każdej postaci. Jeśli nie chcesz
czekać, aby takie wydarzenia znalazły Ciebie, to Ty możesz je znaleźć . Jeśli
jesteś tutaj nowy/a, nie potrafisz odnaleźć się w naszym świecie i nie wiesz,
co zrobić, wypisując zgłoszenie możesz poprosić MG o zorganizowanie sesji
zapoznawczej.
Odrębną kategorią sesji są zapowiadane z dużym wyprzedzeniem
(zwane czasem "eventami") czyli wielkie, zmieniające oblicze świata
wydarzenia, w których uczestniczy ogromna ilość graczy, prowadzona zwykle przez
kilku Mistrzów Gry.
Walki
Podczas przemierzania Spektrum SoC postać narażona jest na
różnego rodzaju nieprzyjemne doznania, w tym i agresję ze strony wszelkiej
maści potworów oraz innych graczy. Rozwiązywanie sporów za pomocą ostrych jak
brzytwa narzędzi mordu to naturalna kolej rzeczy, jeśli inne argumenty zawiodą.
W takiej sytuacji do akcji wkracza Mistrz Gry, którego warto poinformować
poprzez prywatną wiadomość o konieczności sędziowania walki. Gracze, którzy
walczą przeciwko sobie bądź ze wspólnym zagrożeniem, opisują, co postać
zamierza zrobić. Pomocny w tym wypadku okazuje się tryb niedokonany i wyrażenia
takie jak "spróbuje", "postara się" itd. Zasady prowadzenia
walk nie są inne od zasad ustalonych podczas sesji, ale MG może je zmienić
wedle własnego uznania, liczby uczestników i typu walki. O ilości doznanych
ran, zadanych obrażeniach i pomyślności wyprowadzanych ataków decyduje
wyłącznie Mistrz Gry, Redaktor bądź Skryba. Szczególnie ważne są tutaj są takie
elementy jak pomysłowość, spójność posta, jego jakość i rozbudowanie.
Chat
Chat (inaczej xat) to czat znajdujący się w ostatnie karcie
na stronie głównej, na którym każdy ma prawo pisać, dopytać o aspekty
rozgrywki, powymieniać poglądy itd. Zwykle przebywa na nim całkiem sporo osób,
a tempo odpowiedzi bywa wręcz zawrotne. Zakazane są publiczne kłótnie oraz reklamowanie innych gier/blogów na xat,
które w miarę możliwości przenosimy na PW/inne kanały prywatne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz