Social Icons

facebookgoogle plus

Prawo

Jeżeli Twoja postać jest obecnie nieaktywna, wystarczy, że napiszesz nią posta fabularnego, po czym automatycznie zostanie przydzielony Ci Skryba .

Użytkownik powinien:

1. Pisać posty w trzeciej osobie liczby pojedynczej z uwzględnieniem zasad poprawnej polszczyzny, w szczególności pisowni dialogów;
2. Zamieszczać w postach minimalnie pięć zdań (w tym trzy złożone), acz wskazane jest pisanie co najmniej dwustu słów;
- Zaleca się niezważanie na długość postów innych graczy czy MG przy pisaniu własnych. Posty rozwlekane na siłę czy zawierające niewspółmiernie małą do ich długości ilość konkretów mogą zostać ukarane;
3. Przestrzegać zasad narzuconych podczas sesji przez Mistrza Gry, Skryby, Moderatora, bądź Redaktora, w szczególności tych dotyczących czasu odpisywania i kolejki odpisywania, o ile zostały ustalone przed czy w trakcie trwania sesji:
- Jeżeli zasady dot. kolejki odpisywania nie zostały ustalone, przy publikowaniu postów fabularnych obowiązuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Ustalenie limitu czasu na odpisanie obowiązuje wszystkich (jeżeli jest to 48 godzin, posty wszystkich graczy w sesji powinny ukazać się w tym czasie);
4. Stosować się do uwag Mistrza Gry, Skryby, Moderatora, bądź Redaktora, nawet tych przekazanych poza forum (GG, Skype itd.);
5. Prowadzić swoją postać zgodnie z informacjami zawartymi w Prawie SoC;

Obywatel ,a mieszkaniec

Korzyści wynikające z posiadania obywatelstwa:

- możliwość prowadzenia działalności gospodarczej;
- możliwość zostania członkiem bractw kupieckich i cechów rzemieślniczych;
- możliwość kupna ziemi użytkowej w obrębie terenów podległych Wolenvain.

Wymogi zdobycia obywatelstwa:

Wszystkie poniższe muszą zostać spełnione:
- posiadanie stałego miejsca zamieszkania w obrębie miasta;
- niekaralność w obrębie miasta;
- złożenie uroczystego zobowiązania do przestrzegania obowiązujących praw i stosowania się do rozporządzeń władz miejskich.

Przynajmniej jeden z poniższych musi być spełniony:

- bycie dzieckiem prawnego związku dwójki obywateli;
- przedstawienie władzom miejskim zamożnego miejscowego protegowanego;
- uiszczenie stosownej opłaty w wysokości 50 suwerenów;
- przysłużenie się miastu w dowolny sposób.


Gra fabularna/ swobodna
Gra swobodna służy przede wszystkim do szlifowania umiejętności pisarskich, zawierania nowych znajomości wśród innych postaci, formowania drużyn, tworzenia Stowarzyszeń, inicjowania sesji fabularnych, rozwijania umiejętności postaci itd.
Każdy z graczy posiadających zaakceptowane postacie ma prawo zakładania własnych tematów-miejsc, jednak muszą one pasować do sesji, w którym mają się znaleźć.


Sesje fabularne
Podczas gry swobodnej niejednokrotnie może zdarzyć się tak, że niespodziewane zdarzenia losowe pociągną za sobą wielkie konsekwencje, zmuszające naszą postać do wysiłku, zarówno umysłowego jak i fizycznego, zwykle współpracy z innymi. Mistrzowie Gry mają wyłączne prawo organizowania takich wydarzeń, które opisują, pisząc przed swoim postem skrót "MG". Gracz może na nie zareagować, opisując, co jego postać robi, rozpoczynając tzw. "sesję", gdzie Mistrz Gry staje się prowadzącym, a gracze uczestnikami sesji. Podobnie jak w przypadku gry swobodnej, gracz opisuje, co robi jego postać, jednak to Mistrz Gry decyduje, czy jej się to udało, jeśli tak, to w jaki sposób i jakie były tego efekty. MG prowadzący sesję może ustalić w sesji kolejkę odpisywania, czyli listę, w jakiej kolejności gracze powinni odpisywać, lecz nie musi tego robić.
Uczestniczenie w sesjach umożliwia zwykle zdobycie różnego typu nagród, rozwój postaci, pogłębia niektóre wątki i napędza akcję, często wytyczając indywidualne ścieżki rozwoju dla każdej postaci. Jeśli nie chcesz czekać, aby takie wydarzenia znalazły Ciebie, to Ty możesz je znaleźć . Jeśli jesteś tutaj nowy/a, nie potrafisz odnaleźć się w naszym świecie i nie wiesz, co zrobić, wypisując zgłoszenie możesz poprosić MG o zorganizowanie sesji zapoznawczej.
Odrębną kategorią sesji są zapowiadane z dużym wyprzedzeniem (zwane czasem "eventami") czyli wielkie, zmieniające oblicze świata wydarzenia, w których uczestniczy ogromna ilość graczy, prowadzona zwykle przez kilku Mistrzów Gry.


Walki
Podczas przemierzania Spektrum SoC postać narażona jest na różnego rodzaju nieprzyjemne doznania, w tym i agresję ze strony wszelkiej maści potworów oraz innych graczy. Rozwiązywanie sporów za pomocą ostrych jak brzytwa narzędzi mordu to naturalna kolej rzeczy, jeśli inne argumenty zawiodą. W takiej sytuacji do akcji wkracza Mistrz Gry, którego warto poinformować poprzez prywatną wiadomość o konieczności sędziowania walki. Gracze, którzy walczą przeciwko sobie bądź ze wspólnym zagrożeniem, opisują, co postać zamierza zrobić. Pomocny w tym wypadku okazuje się tryb niedokonany i wyrażenia takie jak "spróbuje", "postara się" itd. Zasady prowadzenia walk nie są inne od zasad ustalonych podczas sesji, ale MG może je zmienić wedle własnego uznania, liczby uczestników i typu walki. O ilości doznanych ran, zadanych obrażeniach i pomyślności wyprowadzanych ataków decyduje wyłącznie Mistrz Gry, Redaktor bądź Skryba. Szczególnie ważne są tutaj są takie elementy jak pomysłowość, spójność posta, jego jakość i rozbudowanie.


Chat

Chat (inaczej xat) to czat znajdujący się w ostatnie karcie na stronie głównej, na którym każdy ma prawo pisać, dopytać o aspekty rozgrywki, powymieniać poglądy itd. Zwykle przebywa na nim całkiem sporo osób, a tempo odpowiedzi bywa wręcz zawrotne. Zakazane są publiczne kłótnie oraz reklamowanie innych gier/blogów na xat, które w miarę możliwości przenosimy na PW/inne kanały prywatne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates